ARTS AND CRAFTS

L’àrea d’educació visual i plàstica s’imparteix en anglès a 3r i 4t de Primària. Volem que els nostres alumnes puguin incrementar el temps i la freqüència de contacte amb la llengua anglesa a partir d’un enfocament interdisciplinari, és a dir, l’anglès com a eina d’aprenentatge d’una de les àrees del currículum i no com a objectiu prioritari d’aprenentatge.

La llengua vehicular durant les sessions és l’anglès, encara que els objectius i continguts no giren únicament entorn la llengua en si mateixa, sinó al voltant d’una altra matèria curricular (en el nostre cas la Plàstica/ Arts & Crafts).

La raó d’haver escollit aquesta matèria és que els continguts d’aquesta àrea estan molt relacionats amb els d’anglès (colors, formes, esquema corporal, etc.). Tanmateix, també pensem que és molt adequada perquè es tracta d’una matèria molt executiva, on el suport visual ajuda molt a la comprensió.

L’Art no és només una activitat de lleure, és un aspecte fonamental de la conducta humana, que afecta les nostres emocions, expressions i les  capacitats comunicativa i intel·lectual.

Així doncs, l’objectiu principal d’aquest projecte és fer de l’anglès un ús real, fent sentir els alumnes immersos en una situació comunicativa real (creant necessitats d’emprar la llengua) en què l’aprenentatge de l’idioma sigui el mitjà, no la finalitat per aprendre.

A més a més, cal tenir en compte que els nens/es en aquestes edats es mostren espontanis i desinhibits en situacions d’interacció oral i són uns grans imitadors. Els alumnes manifesten gran tolerància vers altres llengües i cultures, alhora que gaudeixen manipulant i treballant amb les mans. Creiem que conjugant aquests factors es poden obtenir resultats força positius.