20 d’oct. 2018

L'ESCOLA L'ANTINA PARTICIPA EN LA SETMANA EUROPEA DE LA PROGRAMACIÓ, “EU CODE WEEK”

L'escola l'Antina de Torredembarra participa per 4t any consecutiu en la Setmana Europea de la Programació, “EU Code Week”. L'edició d'enguany té lloc des del 6 al 21 d'Octubre i consisteix en un grup de esdeveniments promoguts per la Comissió Europea que tenen lloc a diferents centres educatius permetent crear una xarxa d'activitats relacionades amb la programació i la robòtica. Aquests esdeveniments apareixen i es comparteixen a la web de “EU CodeWeek” en un mapa europeu georeferenciant els centres que han desenvolupat activitats en aquest període.

L'escola l'Antina ha organitzat tallers per a alumnes de 3r, 5è i 6è en què els nens i nenes des de l'àrea d'Anglès han hagut d'enfrontar-se a reptes de programació d'un personatge/robot utilitzant els comandaments bàsics del llenguatge informàtic amb diverses apps i en anglès. Ha ajudat a entendre el funcionament de jocs informàtics que ells ja coneixen i a obrir-los a un món  que laboralment parlant té molt de futur tant per nens com nenes.

Aprofitant aquests dies també els alumnes de 6è han participat en un col·loqui sobre Internet Segura a càrrec de l'Oficina de Relacions amb la comunitat del cos dels Mossos d'Esquadra. Han pogut entendre com les avantatges d’Internet en són moltes però que se n'ha de saber fer un bon ús.

L'experiència ha estat un any més molt satisfactòria en treballar cooperativament, critical thinking, raonament lògic i explorar la creativitat digital.