25 de nov. 2016

I FIRA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA L’ANTINA DE TORREDEMBARRA

L'escola l'Antina ja fa quatre anys que organitza la setmana de la Diverciència fent-la coincidir amb la Setmana de la Ciència que s'organitza cada any a Catalunya, sent aquesta una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

De l'11 al 25 de novembre s'han anat desenvolupant diferents activitats al centre per a la divulgació científica: tallers per als alumnes i mestres, relacionats amb els mapes i l'entorn.

Aquest any s'ha organitzat la I Fira de la Ciència, on el passat 24 de novembre, pares, mares, fills/es i mestres van gaudir dels sis estands que s'havien instal·lat al gimnàs de l'escola. L'objectiu era que tots plegats, grans i petits, partint de la seva curiositat s'aproximessin a l'experimentació científica per crear així coneixement.

Cada estand permetia desenvolupar una activitat científica que anava a càrrec de diferents entitats col·laboradores (Club Marítim Torredembarra i ICM), famílies apassionades per la ciència i d'altres propostes organitzades pels mestres de la comissió de ciències del centre: orientar-se amb cartes nàutiques amb ajuda de les brúixoles, observar els microorganismes en una gota d'aigua (de diferent procedència) a través dels microscopis i les lupes binoculars, saber com s'organitzen les formigues (observació d'un formiguer), utilitzar el telescopi per observar el cel, entre d'altres.

Destaquem l'estand organitzat per l'Institut de Ciències del Mar de Catalunya (ICM ) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) anomenat SEADANCE, que s'inclou en el projecte La ciència al teu món i que està finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología.

Es tracta d'una instal·lació interactiva en la qual a partir del moviment del cos que reben uns sensors, el públic pot conèixer les espècies i organismes que conformen el nostre ecosistema marí mentre es diverteixen al ritme de la música. Cal dir que aquest projecte ha estat exposat al Cosmocaixa amb un èxit rotund de participació.

L'escola l'Antina vol seguir impulsant i incrementant l'interès dels seus alumnes vers la ciència i l'experimentació i agraeix a tots els col·laboradors/es, AMPA i famílies la seva participació i implicació en aquesta I Fira de la Ciència.