17 de juny 2018

COLÒNIES DE GERMANOR: ESCOLA L'ANTINA AMB ALUMNES DE VILLARS

Després de molt de temps de recerca i investigació sobre l'agermanament de Villars i els exiliats de la guerra civil, 36 alumnes de 6è de l'escola l'Antina han estat els primers nens i nenes de Torredembarra que han participat en unes colònies plegats amb els infants francesos de l'école Jean Guitton de Villars. La casa de colònies es trobava a la població francesa de Tence (a uns 70 Km de Villars).

Del 28 de maig a l'1 de juny van estar junts, amb  equips mixtos formats per nens/es de la Torre i de Villars, gaudint de tot un seguit d'activitats relacionades amb el circ, el cinema, activitats de nit, etc... Les activitats de circ i el vocabulari s'havien treballat prèviament a l'escola a l’àrea de llengua anglesa.

El dijous 31 de maig, l'Ajuntament de Villars va preparar una recepció oficial amb tots els assistents a les colònies i van lliurar a l'escola l'Antina una placa commemorativa d'aquesta trobada tan esperada.

Un agraïment molt especial a les mestres que els van acompanyar durant tota l'estada (Àngels Gallego, Mili Bilbe, LLuïsa Forján) i també l'administratiu (Rubén Suan), sense elles ni ell no hagués estat possible.

També el nostre més sincer agraïment a l'Ajuntament de Torredembarra per la seva ajuda i suport en l'organització del viatge  i per oferir-nos una subvenció que va permetre abaratir els costos i donar així l'oportunitat d'anar tot l'alumnat de 6è que volgués.

Va ser una experiència exitosa que els ha servit per anar més enllà d'unes simples colònies. Ara saben el per què, qui, com, quan  i on de la relació i l'agermanament de Villars amb Torredembarra, i ho saben de primera mà, amb una experiència viscuda que difícilment oblidaran.