21 de nov. 2018

III FIRA DE LA CIÈNCIA EN FAMÍLIA

Demà dijous 22 de novembre, a les 18h s'inaugurarà la III Fira de la Ciència en Família al gimnàs de l'escola.

Una fira que servirà per acostar la ciència de manera lúdica a tota la comunitat educativa i fer pensar i entendre el món que ens envolta a través dels diferents tallers organitzats per experts/es  i entitats.

Gràcies a totes les persones que l'heu fet possible.

Adjunt podeu veure tots els estands.

Us hi esperem!

ESTANDS
A CÀRREC DE

OBSERVACIÓ DEL CEL (a la pista)

Mirar la lluna plena per un telescopi.

Fer servir un planisferi celeste.

En cas de pluja o cel ennuvolat:

LA VIDA DINS D’UN FORMIGUER
Observar  com viuen les formigues dins d’un terrari.

Edgardo Chaparro pare d’una ex-alumna. Membre  de ASTER  (Associació d’Astronomia) i de AIM (Asociación Ibérica de Mirmecología).

Col·labora: Diana Chaparro, ex-alumna.

TALLER NATURALISTA.

Practicar  tècniques  naturalistes amb materials i jocs preparats.

Mar Figueras
Etòloga i monitora del GEPEC-EdC.

Col·labora: GEPEC EdC.

TALLER DE ROBÓTICA AMB OZOBOT

Taller pràctic per conèixer el funcionament del robot Ozobot, un robot que ens permet programar mitjançant codis de colors i que segueix el camí que li dibuixem.

Anna Castell
Monitora

Col·labora: Petits Enginyers.

MAGNETISME I MOVIMENT

Experimentar amb imans per gaudir amb el descobriment de la seva força invisible.

Descobrir algunes propietats físiques del moviment tot jugant amb cotxets en miniatura.

Sara Muriel
Tècnica de laboratori, monitora del menjador i mare d’una alumna.

Raul Chaparro  i Joan Pol Barrera  ex-alumnes del centre.

Col·labora: Silvia Mascarilla, mare de dos alumnes.

LA FORÇA DEL VENT I LES ONADES

Experimentar per aprendre a mesurar el vent i a fer servir la seva força, per entendre com es formen les onades i per gaudir amb la meteorologia.

Jesús Molné
Coordinador de la platja (Policia local de Torredembarra).

Montse Alomà, monitora de vela.
Teresa  Piquer, mestra.

Col·laboren: CMT i Policia local de Torredembarra

L’EQUILIBRI NAVEGANT

Provar un simulador per experimentar com mantenir-se en equilibri sobre una taula de surf

Diego Aznar, director del CMT.
Jordi Dalmau, monitor de Vela.

ESCAPE ROOM: ESCAPEM DEL LABORATORI DE FÍSICA

Es realitzaran diferents proves i experiments, i a cadascuna una obtindrem una pista que serà la clau per accedir a la prova següent. Finalment descobrirem la identitat d'un dels científics més importants de la història de la Física.

Raquel   Idoate, ambientòloga i professora de ciències a l'IES Torredembarra, mare de dos alumnes.

Col·laboren: alumnes de 2n d’ESO de  l’IES Torredembarra.

SURA O S’ENFONSA

La densitat és una magnitud que indica la massa per unitat de volum d’una substància. Pot el mateix líquid tenir diferents densitats? Com ho podem veure? En aquest taller podràs experimentar per descobrir-ho.

Nagore Sampedro
Biòloga de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i mare de dues alumnes.

Col·laboren: Mari Luz Capdevila, mare de dos alumnes i Gerard Olaria pare de dos alumnes.

FILTRA, FILTRA QUE FILTRARÀS

Primer podrem fer barreges amb aigua i desprès podem provar a deixar l’aigua transparent de nou però... et beuries l’aigua filtrada?

Marta Córdoba i Eduard  Gasia enginyers químics a la Dow Cheminal Ibérica S.L.  i pares d’una alumna.

Col·labora: Asun Hernández,     mestra.

FEM GRAN EL QUE ÉS PETIT

Observar  petits éssers pel microscopi i les lupes binoculars.

Mili Bilbe i Núria Pagès mestres.

Col·labora: Gemma Martínez,           alumna.

EXPERCIÈNCIA

Conèixer i navegar per aquesta web plena de recursos senzills per a l’educació STEM.

Belén Sánchez
Física, educadora, científica, divulgadora i formadora en l’àrea científica i tecnològica.

Col·labora: Maria Gual, mestra.