22 d’abr. 2016

L’ESCOLA L’ANTINA GUANYA EL SEGON PREMI DEL CONCURS ESTATAL CONVOCAT PER ENDESA

Play Energy: Mi ciudad inteligente és el nom del concurs escolar que l’empresa ENDESA organitza per a tot l’alumnat de 3r i 4t de Primària del territori espanyol.

L’objectiu del concurs és sensibilitzar als destinataris, que s’han inscrit prèviament en el taller Play Energy, sobre temes relacionats amb la innovació, la creativitat, l’eficiència i el futur energètic.

L’alumnat de 4t de la nostra escola va presentar cinc propostes i iniciatives per fer de Torredembarra un municipi més sostenible energèticament. Finalment, el projecte “TORRENERGY”, ha estat guardonat amb el segon premi estatal que consisteix en 3.500 euros per desenvolupar accions de millora energètica en el nostre centre i sis mini IPods (cinc per les alumnes guanyadores i un per la mestra tutora). El nom de les guanyadores són: Lucía Rubio, Carla Benguerel, Laia Roig, Paula Díaz, Clàudia Jiménez i la tutora Luisa Cabrera de 4t A. El primer premi s’ha atorgat a una escola a Saragossa  i el tercer premi ha anat a una escola de Màlaga. Podeu visualitzar els videos guanyadors a la web d’Endesa.

Amb el projecte TORRENERGY les alumnes proposen per una Torredembarra més eficient:

• La construcció d’edificis (escoles, hotels, vivendes..) amb sensors solars perquè les llums s’encenguin només quan la llum del sol marxi.

• Intentarien convèncer a les autoritats que els transports públics dels que gaudim, tant els trens com els autobusos, deixin de funcionar amb energies no renovables i puguin construir-se amb imants i carrils imantats (energia electromagnètica) perquè puguin circular sense contaminar.

• Com són d’un poble de la costa, volen utilitzar la força del vent per moure uns aerogeneradors que produirien energia elèctrica i farien funcionar el nostre far.
  • Les barques portarien plaques solars que farien funcionar les hèlices i no contaminarien el nostre mar.
  • Crearien zones verdes i horts que aportarien més oxigen al nostre entorn.

• S’inventarien uns fanals per il·luminar els nostres carrers que funcionarien amb un sensor i una placa solar per recollir energia solar i que s’encenguessin quan es pongués el sol.

Aquestes iniciatives han sorgit de la reflexió de les alumnes per acabar amb les emissions excessives de C02 i fomentar el consum de les energies renovables.

La direcció, mestres i alumnes de l’escola l’Antina ens sentim molt orgullosos d’haver rebut aquest premi, i de retruc, esperem que les propostes presentades siguin tingudes en compte per part del consistori.

1 comentari:

1. Felicidades a las campeonas!!! Y gracias a Lluisa por envolugrarse tanto en la educación de nuestros niños, eres la caña!!!!

ResponElimina